keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Lokakuussa innostaa.

 
Lokakuun listauksia ja odotuksia. Asioita, joita haaveilen tekeväni ja jotka tuntuvat kutsuvan minua luokseen juuri nyt. Paljon hauskoja tapahtumia ja makuja. Ehkä joku näistä innostaa sinuakin?

* Puurot alkavat taas kiinnostaa. Erityisesti tämä Suvin kaurapuuro.

* Kansallinen Korvapuustipäivä! Ja jo tämän viikon perjantaina.
 
* Stadin Silakkamarkkinat alkavat sunnuntaina 6.10. Syksyinen traditio ja tunnelma parhaimmillaan.

* Viikonloppureissu Tallinnaan. Sfäärin herkkuja ja tuliaisiksi lavash-leipää.

* Ruusukaali-kausi alkaa ainakin minulla. Tämä salaatti on kokeiltavien listalla.
 
* Jussi juhlii synttäreitään lokakuussa. Ravintolakin on varattu, mutta paikkaa en paljasta vielä.
 
* Kirja-, Ruoka-, Viini- ja Hyvä elämä messut houkuttelevat taas lokakuun lopussa.

* Pinot Noir miellyttää punaviineistä tällä hetkellä erityisesti. Tämän hetkinen suosikkini tulee Uudesta-Seelannista. Viini-lehden kuvaus kuuluu "Kuin soljuva joki."

* Lämpimien salaattien kaipuu ja ikkunalaudalla kasvava salvia kutsuvat kokkaamaan salviaporkkanoita.
 
Parhainta lokakuuta.
 


2 kommenttia:

  1. Hei,
    Mistä ostat lavash-leivän?
    Kysyy: leipäfani

    VastaaPoista
  2. Heisan, en ole onnistunut löytämään lavash-leipää Suomesta, joten olen Tallinnan reissujen varassa. Tallinnassa olen ostanut leipää Stockalta, jossa sitä myydään yksittäispakattuna.

    Ja minun suosikkini on se ihan littana, halkaisijaltaan yli puolimetrinen leipä, jonka sisään voi kääriä kaikkea herkkua.

    VastaaPoista